#ludziePW „Zastanawialiśmy się co najpierw kupić: kasę fiskalną czy liczarkę do pieniędzy”

Łatwiej byłoby wymienić rzeczy, którymi się nie zajmował, niż te, w których ma doświadczenie. To on stoi za wydarzeniem „Before I Die”, które odbyło się w 2015 roku na PW. Jest twórcą popularnej marki odzieżowej DZIK DZIKI, a niedawno wprowadził na rynek markę Ewy Niespodzianej, uczestniczki 6. edycji programu Top Model. 23-letni absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Warszawskiej, Konrad Pawlak opowiedział nam skąd czerpie inspiracje i motywację do działania.

dzik_dziki_2017-68

Marka DZIK DZIKI skierowana jest do miłośników zwierząt, fot.: DZIK DZIKI

Z przedsiębiorczością zawsze mu było po drodze. Już jako kilkuletni chłopiec w szkole podstawowej kupował hurtowe ilości gum do żucia, do których dołączone były figurki. Następnie sprzedawał je z zyskiem kolegom i koleżankom w szkole. Za swój pierwszy „biznes” dostał uwagę do dzienniczka. Później było już tylko lepiej. – W gimnazjum robiłem strony internetowe oraz tworzyłem gry komputerowe – mówi Konrad. – Z kolei w liceum między innymi zacząłem pisać książkę o rozwoju mózgu.

Jednak to dopiero studenckie środowisko na Politechnice Warszawskiej oraz warsztaty organizowane przez Biuro Karier PW, spowodowały, że Konrad zaczął rozwijać swój biznes. – Zaczęliśmy testować zdobytą wiedzę – opowiada twórca marki DZIK DZIKI. – Pierwszym projektem, który zorganizowałem razem z Miśkiem Niekraszem była grupa korepetycyjna Wilki Nauki. Potem startowałem w różnych konkursach, m.in. w Valeo, gdzie razem z zespołem kolegów udało nam się zająć wysokie miejsce. Tworzyłem także serwis komórkowy.

Absolwent PW lubi działać pod presją czasu. W 2014 roku z Biura Karier wygrał wejściówkę na wydarzenie „Młodzi, innowacyjni”. Tam dowiedział się o konkursie, w którym można było wygrać 100 tys. dofinansowania w ramach programu akceleracyjnego. – Problem był tylko jeden: był czwartek, a już w następny poniedziałek należało złożyć projekt konkursowy – mówi Konrad. – W 72 godziny wraz z Miśkiem przygotowaliśmy plan marketingowy, analizę konkurencji i stworzyliśmy aplikację Foodiversity, która była kursem gotowania i książką kucharską zintegrowaną z lodówką. Teraz takie aplikacje proponowane są przez producentów lodówek.

Before_I_Die

O akcji „Before I Die” Konrad usłyszał po raz pierwszy podczas konferencji TED, na której opowiadała o niej sama autorka – nowoorleańska artystka Candy Chang, fot.: BANG Photo

W 2015 roku Konrad stworzył największą polską edycję wydarzenia „Before I Die, o której można było przeczytać właśnie na naszym blogu. Już rok później, w zaledwie 15 godzin, Konrad postawił sklep internetowy marki DZIK DZIKI, skierowanej do miłośników zwierząt. – Postanowiłem zainwestować 100% mojego czasu w DZIKa i porzuciłem wszystkie inne projekty – opowiada młody przedsiębiorca. – Po roku powstała kolejna marka, Miś Warszawski.

Skąd sukces marketingowy DZIKa? Z pomysłowości i oryginalnych sposobów na reklamę. – Do promocji marki postanowiłem wykorzystać Tindera – Konrad relacjonuje swój pomysł w filmiku na kanale „Biznes w 15 godzin” na YT. – Na potrzeby aplikacji stworzyłem fałszywe konto Foczki Angeli, które miało zwracać uwagę. Wybrałem jak najbardziej stereotypowe zachowania i zdjęcia z Instagrama i w takiej scenerii umieściłem Angelę. Następnie poprosiłem obserwatorów o kreatywne teksty na podryw Angeli. To był strzał w dziesiątkę. W niespełna 2 tygodnie zdobyłem 1,5 tysiąca nowych obserwujących na Instagramie, a sklep zaczął się rozwijać. Niedługo po tym sukcesie wraz ze znajomym ze studiów, Kajetanem Ledwochem zaczęliśmy pracować nad kolejną marką – Misiem Warszawskim. Tak dobrze nam to wyszło, że śmialiśmy się, że musimy się zastanowić czy najpierw kupimy kasę fiskalną czy liczarkę do pieniędzy.

Konrad_Pawlak_01

Konrad podczas swojej prelekcji o przedsiębiorczości w Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii PW, fot.: FB Miś Warszawski

Po Angeli przyszedł czas na współpracę z prawdziwymi gwiazdami. – Zacząłem działać z influencerami, którzy mają gotową grupę odbiorców i wyrobioną markę osobistą, którą chcieliby zmonetyzować – wyjaśnia Konrad. – Niestety, nie mają wiedzy i doświadczenia, jak taki sklep zbudować. Tak właśnie zaczęliśmy współpracę z Szymonem Czerwińskim z Masterchefa oraz Ewą Niespodzianą z Top Model.

Chociaż Konrad ma wiele obowiązków związanych z prowadzeniem firmy, to nie zamierza na tym poprzestać. Rozwija swój kanał na YouTubie, planuje następne współprace ze znanymi osobami i podejmuje kolejne działania mające wypromować markę DZIK DZIKI i grupę marek Mr Boar.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s